Koffie en regelmatige beweging helpen tegen prostaatkanker. Dat is bekend gemaakt door de American Association for Cancer Research.
Tijdens het onderzoek onder bijna vijftigduizend mannen, over een periode van twintig jaar, werden 4.975 gevallen van prostaatkanker vastgesteld. In slechts 846 gevallen ging het om een levensbedreigende vorm van prostaatkanker. Dagelijks zes of meer koppen koffie bleek de kans op prostaatkanker met negentien procent te verminderen. Bij de agressievere vorm was dat zelfs 41 procent. Tijdens een ander onderzoek onder 2.686 mannen met prostaatkanker, bleken degenen die tenminste drie uur per week intensief sportten een 35 procent lager overlijdenspercentage te hebben.
[15 december 2009]
Bron: ConsuMed®