Deze maand

Abonnement


4 nummers gezondNU
voor slechts
€ 10,-




(Het abonnement stopt automatisch)

Klik hier »

 

Vooruitblik

Poep als medicijn
Goed voor je cholesterol

Meer lucht zonder puffers

gezondNU 3 ligt vanaf 28 februari in de winkel, abonnees krijgen 'm 3 dagen eerder. Nog geen abonnee? Klik hier >>

Matig drinken gezonder dan niet drinken?

Licht tot matig alcoholgebruik vermindert het risico op hart- en vaatziekten. Dat zeggen onderzoekers van Wageningen Universiteit.

Zij deden onderzoek naar de levensverwachting van 1.373 mannen op vijftigjarige leeftijd. Mannen die regelmatig, maar licht tot matig alcohol gebruikten bleken een levensverwachting te hebben die gemiddeld vijf jaar hoger lag dan mannen die geen alcohol gebruikten. Wat niet duidelijk is geworden uit deze studie is of het type alcoholische drank ook van invloed is. Sowieso is niet goed duidelijk wat het effect van langdurig alcoholgebruik op de levensverwachting is. Er is dus meer onderzoek nodig, concluderen de wetenschappers.

[11 mei 2009]

Bron: EXED®