Ook wel eens afgevraagd waarom de muziek in cafés vaak zo hardstaat? Je gaat er meer van drinken, zo blijkt uit onderzoek door de universiteit van Portsmouth (Engeland). 80 proefpersonen van 18 tot 28 jaar en regelmatige drinkers, werden in vier verschillende omgevingen getest, van absolute stilte tot en met een met luide muziek.
Daarbij moesten ze ook een krantenartikel lezen. Ze kregen telkens verschillende alcoholische dranken voorgeschoteld, die ze nadien moesten rangschikken naar alcoholpercentage, zoetigheid en bitterheid. Het bleek dat dranken in een luidruchtige omgeving als veel zoeter werden beoordeeld. Dat verklaart volgens de onderzoekers waarom mensen bij luide muziek meer gaan drinken.
[29 December 2011]
Bron: EXED®